SON DAKİKA

YENİÇAĞA’DA KAÇAK SALEP TOPLAYAN 3 KİŞİYE 2 MİLYON TL’Yİ AŞAN CEZA

Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde, doğada koruma altında bulunan yabani salep bitkisini kaçak olarak topladıkları belirlenen 3 kişiye toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulanması için işlem başlatıldı.

YENİÇAĞA’DA KAÇAK SALEP TOPLAYAN 3 KİŞİYE 2 MİLYON TL’Yİ AŞAN CEZA
A- A+ PAYLAŞ
Paylaş
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Reddit

 

Bolu İl Jandarma Komutanlığına bağlı Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş ekipleri, 6 Haziran 2026 tarihinde Çamlık Köyü arazisinde Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre, Doğa ve Hayvanları Koruma Timleri ile koordineli olarak denetim gerçekleştirdi.

Yapılan kontrollerde, şahısların toplanması yasak olan toplam 4,5 kilogram yabani salep topladığı tespit edildi. Ele geçirilen yabani saleplere, Bolu İl Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerine teslim edilmek üzere el konuldu.

Olayla ilgili olarak Bolu Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekipleri tarafından, 2872 Sayılı Çevre Kanunu kapsamında "biyoçeşitliliği tahrip etmek" fiilinden dolayı 3 şahıs hakkında işlem yapıldı. Şahıslara kişi başı 699 bin 245 TL olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulanması amacıyla tutanak düzenlendi.

Yetkililer, biyolojik çeşitliliğin korunması ve doğal yaşamın gelecek nesillere aktarılması amacıyla denetim ve kontrol faaliyetlerinin aralıksız sürdürüleceğini belirtti.

Bizi İnstagram'dan takip edin... instagram.com/mansetspor14/

Yorumlar

Yorum yazın

Yorum yazmalısınız
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
UYARI : Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.